Coronavirus (Covid-19) – Le CAM déconseille vivement tout passage physique

Dans le contexte de la propagation de la pandémie de Covid-19, le Commissariat aux affaires maritimes (CAM) déconseille vivement tout passage physique dans ses bureaux.

Sur le site du gouvernement.lu/coronavirus vous trouvez des informations et des conseils concernant l’évolution de la maladie à coronavirus (Covid-19).

Mise à part quelques exceptions, les services offerts par le CAM ne nécessitent pas de passage physique dans nos bureaux. Aucun visiteur ne sera reçu sans rendez-vous préalablement fixé.

La plupart des demandes peuvent être effectuées et transmises via MyGuichet.lu. Les autres documents doivent être envoyés soit par voie postale ou par email à cam@cam.etat.lu. Nos services sont à votre disposition pour toutes les questions éventuelles. Les coordonnées pour nous contacter sont disponibles sur notre site : http://www.maritime.lu/contact.

En vous remerciant pour votre compréhension. Cette mesure est nécessaire dans le but de protéger aussi bien le public que les agents du Commissariat aux affaires maritimes.

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Note pour les dirigeants maritimes agréés :

Une lettre explicative pour les administrations internationales, les autorités portuaires, etc. concernant les copies électroniques des différents certificats est disponible ici

Luxembourg Maritime Administration

ISO

Evolution of the shipping industry and its consequences on the CAM

Since its creation in 1991, the Commissariat aux affaires maritimes has had to adapt to new requirements resulting from new international conventions as well as from new European regulations.

These new instruments have added more responsibilities on the various parties involved with maritime safety. This is especially true for shipping administration, whether acting as flag state or as port state.

The Commissariat aux affaires maritimes has taken this opportunity to improve its working procedures, in order to make them worthy of a modern administration. This improvement was based on an internationally recognised standard so that we could prove, internally as well as to the outer world that our working methods are transparent and efficient.

In April 2000, the Commissariat aux affaires maritimes has become the first administration in Luxembourg to be certified under the ISO 9001:2000 standards. Since then, we have constantly upgraded to the latest version of the ISO norm and are now certified under the ISO 9001:2015 standards.

This certification rewards several years of hard work involving the efforts of the whole team of the Commissariat aux affaires maritimes and allowed us to enter the 21st century confidently.

Our certificate  
Notre Plan Stratégique (only available in French)