Coronavirus (Covid-19) – Le CAM déconseille vivement tout passage physique

Dans le contexte de la propagation de la pandémie de Covid-19, le Commissariat aux affaires maritimes (CAM) déconseille vivement tout passage physique dans ses bureaux.

Sur le site du gouvernement.lu/coronavirus vous trouvez des informations et des conseils concernant l’évolution de la maladie à coronavirus (Covid-19).
Mise à part quelques exceptions, les services offerts par le CAM ne nécessitent pas de passage physique dans nos bureaux. Aucun visiteur ne sera reçu sans rendez-vous préalablement fixé.

La plupart des demandes peuvent être effectuées et transmises via MyGuichet.lu. Les autres documents doivent être envoyés soit par voie postale ou par email à cam@cam.etat.lu. Nos services sont à votre disposition pour toutes les questions éventuelles. Les coordonnées pour nous contacter sont disponibles sur notre site : http://www.maritime.lu/contact.

En vous remerciant pour votre compréhension. Cette mesure est nécessaire dans le but de protéger aussi bien le public que les agents du Commissariat aux affaires maritimes.

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Note pour les dirigeants maritimes agréés :
Une lettre explicative pour les administrations internationales, les autorités portuaires, etc. concernant les copies électroniques des différents certificats est disponible ici

Luxembourg Maritime Administration

Administrative Fees


Vessels' registration

Change of Ship's name 100 €

Consideration of the application file

First registration (Ship certificates not included) 500 €
Bareboat out registration (Ship certificates not included) 250 €
Renewal of the registration (Ship certificates not included) 250 €
Cancellation of registration (without CSR) 150 €
Cancellation of registration (CSR included) 350 €

Documentation of Ship

Issuance of a Certificate of Registry 100 €
Issuance of a Minimum Safe Manning Document 100 €
Issuance of an extension of provisional Certificate of Registry 150 €
Issuance of a CLC Certificate 100 €
Issuance of a CSR Certificate 200 €
Issuance of an MLC Certificate for vessels < 500GT 1000 €
Issuance of an MLC Certificate for vessels > 500GT 1000 €
Issuance of a letter of consent to a foreign Bareboat Charter Register 100 €
Issuance of any Certificate or document not otherwise specified (plus costs) 100 €

Marine Safety Inspection

For each vessel, an annual inspection fee is required, as provided by maritime regulation. This fee includes the analysis of the report by CAM 1.300 € + traveling costs
Follow-up inspections when required 650 € + traveling costs

Crew

For all officer’s navigational and engineering officer endorsements
(Fee includes GMDSS and other required SQCs)
40 €
For issuance of lost endorsements 40 €
For issuance of a waiver under the Maritime Act
(Dispensation, derogation and others)
40 €
For certificates of service, each crew member 25 €
For issuance of any document not otherwise specified 25 €
Table on working/resting hours 50 €
Issuance of a seaman’s book 40 €
Renewal of a seaman’s book 40 €
Replacement of a lost seaman’s book 40 €
Issuance of a temporary seaman’s book if application not complete 20 €

Accreditation of shipping companies and managers

Instruction of an application for a shipping company 1.000 €
Instruction of an application for a shipping company’s manager 1.500 €

Miscellaneous

Reminder fee 15 €
Analysis of any further requests or actions by the CAM, expenses and costs disbursed invoiced on the basis of time involved 150€
/hour